REKLAMA
mycall


Polacy i dress code w biurze

Polacy-i-dress-code-w-biurze

Gorący temat, czyli dress code w biurze podczas upałów

 

Tegoroczne lato, mimo że już ma się ku końcowi, stoi pod znakiem wyjątkowo pięknej pogody i wyjątkowych, jak na tę szerokość geograficzną upałów. Dla plażowiczów to wymarzone warunki urlopowe, jednak dla „białych kołnierzyków” założenie typowego biurowego uniformu może okazać się spory wyzwaniem. Czy w tym czasie Polacy pozwalają sobie na odrobinę luzu, zamieniając szpilki na japonki, a marynarki na T-shirty? Okazuje się, że niekoniecznie. Jak wynika z najnowszego badania TNS Dress code w pracy, większość z nas uważa, że przychodząc do biura powinniśmy unikać określonych części garderoby, zostawiając szorty w szafie.

Na nieodpowiedni strój do pracy składają się, według respondentów TNS, krótkie spodenki (męskie zdaniem 59% ankietowanych, a damskie – 53%). Odrobinę bardziej przychylnie patrzymy na klapki (57% i odpowiednio 49% osób, które wzięły udział w badaniu stwierdziło, że męskie i damskie klapki niekoniecznie nadają się do biura). Co jednak może zdarzyć się, gdy w porannym pośpiechu zamiast garnituru lub garsonki wybierzemy nieco bardziej letni garderobę?

– Polakom coraz rzadziej zdarza się biurowe faux pas, nawet w sezonie letnim, kiedy pokusa porzucenia garnituru na rzecz T-shirtu jest wyższa. Dotyczy to zwłaszcza dużych, międzynarodowych firm, gdzie pracownik już na etapie tzw. onboardingu, czyli procesu wdrażania nowych członków zespołu, zapoznaje się z zasadami obowiązującymi w organizacji, w tym również z regułami odnoszącymi się do stroju – Katarzyna Cyran, Specjalistka ds. Rekrutacji w Shell Business Operations Kraków.

Biura nie dają się upałom

Coraz więcej pracodawców przywiązuje szczególną uwagę do rozwiązań, które przekładają się wyższy komfort pracy swojego zespołu. Jak wynika z najnowszego raportu – „BPO i Centra Usług Wspólnych: Pracownicy sektora zabierają głos w sprawie swojego miejsca pracy” – przygotowanego przez Skanska i JLL, pod patronatem ABSL, atrakcyjna przestrzeń biurowa może być dla młodych pracowników kluczowym kryterium wyboru pracodawcy, a także zwiększać ich produktywność. Widać to szczególnie w sektorze usług dla biznesu, który zatrudnia już 150 tys. osób, wśród których 90% kadr stanowią przedstawiciele pokolenia Y.

– Młodzi ludzie doceniają elastyczny podział biura na strefy: relaksu, spotkań czy kreatywną, dzięki czemu mogą w pełni wykorzystać swoje talenty i czuć się komfortowo, niezależnie od tego, czy realizują zadania indywidualne, zespołowe czy wymagające skupienia – mówi Arkadiusz Rudzki, dyrektor ds. wynajmu i zarządzania wartością budynku w Skanska Property Poland.

W sezonie letnim rozwiązaniem, które w największym stopniu zwiększa komfort pracy pracowników jest jednak temperatura. Jak pokazują dane Skanska i JLL, 81% ankietowanych, jako istotny czynnik wpływający na ich produktywność w biurze, wskazało odpowiednią wentylację i klimatyzację w pomieszczeniach.

– Z raportu przygotowanego przez JLL i Skanska pod patronatem ABSL, analizującego uwagi i potrzeby osób zatrudnionych w centrach usług dla biznesu odnośnie miejsca pracy wynika, że dla 81% ankietowanych wydajna klimatyzacja jest istotnym czynnikiem zwiększającym produktywność. Czołowi deweloperzy w Polsce spełniają wymagania pracowników dbając o większą wymianę powietrza w pomieszczeniach niż wymagana przepisami i projektują biurowce w ten sposób, aby zapewniały bardzo dobry dostęp światła dziennego – komentuje Mateusz Polkowski, Dyrektor w Dziale Badań Rynku i Doradztwa, JLL.

Rozwiązaniami, które wspierają pracowników w walce z tropikalnymi temperaturami są również miejsca, w których mogą odświeżyć się przed pracą i zamienić letnie klapki, na bardziej odpowiedni strój. Dotyczy to zwłaszcza tych osób, które drogę do biura pokonują na rowerze.

– Wielu naszych pracowników to ludzie młodzi, aktywnie fizycznie i lubiący sport. Dlatego tak ważne jest, aby wyjść naprzeciw ich potrzebom. Aktualnie mogą oni korzystać z blisko 400 miejsc, w których można bezpiecznie pozostawić swój rower, a także szatni i pryszniców, które powstały z myślą o rowerzystach – mówi Magdalena Jóźwiak, Dyrektor ds. HR w Infosys BPO Poland.

Źródło: materiały pochodzą ze strony agencji informacyjnej Newseria Biznes
Fot: biznes.newseria.pl

Leave a comment