W raporcie opublikowanym w najnowszym BrandFinance Journal Polska znalazła się w gronie 20 najcenniejszych marek narodowych, a jej wartość okazała się najszybciej rosnącą na całym świecie.
Polska została okrzyknięta największym wygranym rankingu ponieważ od zeszłego roku zanotowała rekordowy, blisko 75 procentowy wzrost wartości marki – z 271 do 482 mld USD awansując z 24 na 20. miejsce zestawienia. Autorzy raportu powody tego sukcesu widzą w pozytywnych prognozach wzrostu ekonomicznego. „Polska gospodarka po prostu wciąż rośnie” – czytamy w raporcie. Pozytywny wpływ na wizerunek kraju miała również organizacja przez Polskę mistrzostw Euro 2012.
Pierwsze miejsce w rankingu zajęły, podobnie jak przed rokiem, Stany Zjednoczone. Drugie miejsce przypadło Chinom, które wyprzedziły trzecie w aktualnym zestawieniu Niemcy. Polska znalazła się m.in. przed Austrią, Finlandią i Norwegią.
Więcej informacji: www.paiz.gov.pl
Redaktor wprowadzający:
Trusz Wojciech
Źródło: materiały pochodzą ze strony Ministerstwa Gospodarki (mg.gov.pl)
Fot: sxc.hu